כיצד נוצרת ומתקבלת תמורה בבר בת מצווה?
הורים רבים שואלים עצמם, מה נעשה באירוע? כיצד לציין את ההתבגרות באופן משמעותי. - לציין את יום ההולדת האישי - להעצים את הזהות היהודית בהקשר ישראלי. - להעביר מסר חשוב וערכי [בהמשך למסירת/מסורת הדורות] - להעצים חווית השתייכות משפחתית, קהילתית ולאומית  - לאפשר התנסות בלימוד וחוויה בוגרת ואחראית, יהודית וישראלית. וכמובן ליהנות מהחג המשפחתי והקהילתי.
כיצד לגבש תוכן הולם ומשמעותי לחוויות בר ובת מצווה למשפחה החילונית?
רבים המקרים שההורים נבוכים מהמשימה, צריכים הנחיה והדרכה אם בגלל ש"אין להם זמן להתחיל ללמוד הכל לבד" או " כי זה מה שהילד/ה רוצה" זה "מה ש IN". הסכנה בבניית אירוע נוצץ וחלול מתוכן וחוויה משמעותית היא שכך הוא יסתכם ויזכר. כי לא ייצרנו זיכרון משמעותי ולא סייענו בגיבוש תחושת השתייכות ואחריות לעתיד המשפחה, הקהילה והעם היהודי. וכמובן לא נתנו לנער/ה תחושת גאווה ואחריות לזהותם היהודית.
ניתן לפעול בשלוש דרכים
· לבנות ולערוך את הטקס יחד עם רב חילוני מקצועי ומנוסה לבחירת רב
· לבנות ולכתוב את הטקס עם הרב שבחרתי ולערוך אותו עצמאית
· לבנות את הטקס לבד, אני חילוני/ת למה לי רב?
מרכיבי תוכן אפשריים בטקס
· איפה אני בעץ המשפחה? איזה סיפורים חשובים יש במשפחה? [אהבות, מלחמות לאומיות, הישרדות, עליה לארץ, אישיות חשובה במשפחה?...]
· מה הסיפור שלי? איך זה להיות מתבגר/ת? כיצד ראוי/מתאים לי להתנהג? מה החלום שלי? מה מצפים ממני? למה לי בר/בת מצווה?...
· מה הסיפור הלאומי?מה הקשר שלי ומשפחתי ללאום היהודי? איזה חלומות היו למדינת היהודים – ומה החלום שלי? איזה קשר הייתי רוצה עם חברים ומשפחה בחו"ל?
· מה הסיפור האנושי?לימוד על גיבור/ה הומנסטי/ת יהודי/ת שיכלול, מה מייחד אותה? מה משמעותי במעשיה? מה ההיסטוריה האישית? למה בחרתי בה? מה אני יכול/ה ללמוד ממנה?
· מה הסיפור התרבותי? כיצד מהווה התנ"ך את הספרות המכוננת בתרבות שלי? מהו הסיפור שלי בתנ"ך? [מהי פרשת השבוע / ההפטרה / דמות תנכית / דילמה ערכית שנתמקד בהם]
· מה הסיפור שלכם? מהוא אוצר העצות, הברכות שיוענקו לנער/ה באירוע? כיצד לפנות לאורחים הצפויים כדי לבנות את "אוצר המצוות האישי".